1- مراحل اقدام به رجیستری مشتریان صادراتی از طریق ایمیل آدرس Registration.tpc@tpco.ir
1-1 ارسال درخواست جهت رجیستری از طرف مشتری
1-2 ارسال لیست مدارک جهت رجیستری به مشتری
1-3 ارسال مدارک توسط مشتری و بررسی مدارک
1-4 در صورت تایید و تکمیل فرایند رجیستری ، تخصیص کد رجیستری به مشتری
پس از اخذ کد رجیستری ، فروش صادراتی مطابق فرایند زیرادامه می یابد:
2- مراحل فروش صادراتی از طریق ایمیل آدرس Exportsales@tpco.ir
2-1 ارسال درخواست قیمت هفتگی (با مشخص بودن بازار صادراتی) از طرف مشتری صادراتی رجیستر شده
2-2 ارسال لیست قیمت هفتگی محصولات موجود به مشتری صادراتی
2-3 تایید قیمت و ارسال درخواست رسمی جهت صدور پیش فاکتور از مشتری
2-4 صدور پیش فاکتور و ارسال به مشتری جهت تایید و امضا
2-5 ارسال پیش فاکتور امضاشده و سوییفت پرداختی از طرف مشتری در مهلت مقرر
2-6 ارسال سوییفت پرداختی مشتری و پیش فاکتوراز واحد فروش به امور مالی جهت تایید پرداخت مشتری
2-7 در صورت تایید پرداخت مشتری ، شروع فرایند صدور حواله
2-8 ارسال فرم آدرس گمرکی به خریدار جهت تحویل کالا در مقصد ذکر شده در پیش فاکتور
2-9 دریافت فرم پر شده آدرس گمرکی و مدارک لازم از خریدار
2-10 ارسال حواله و فرم آدرس گمرکی مشتری از واحد فروش به واحد لجستیک جهت شروع فرایند بارگیری