اولویت ساخت​​​​​​

 

اولویت های مهندسی ساخت شرکت پتروشیمی تبریز

· اقلام مگنت پمپ

پمپ مگنتی نیز به منبع انرژی نیاز دارند که معمولا یک الکتروموتور است و با توجه به محدودیت توان در اثر کوپلینگ مغناطیسی در این تجهیزات صنعتی، تا 400 کیلووات توان را می‌پذیرند. بدنه پمپ ضد اسید دربرگیرنده قطعات پمپ است و معمولا فلزی (چدن، فولاد، برنز، تیتانیوم) یا غیر فلزی ( شیشه، سرامیک و …) است. دهانه خروجی این پمپ‌ها نیز به صورت فلنج یا رزوه است که بر اساس نوع کاربری مشخص می شود.

کوپلینگ مغناطیسی و انتقال گشتاور از موتور به پروانه وظیفه آهنرباهای بیرونی و داخلی است. لازم به ذکر است آهنربای محفظه داخلی یا آهنربای متحرک که در معرض سیال پمپ شونده قرار دارند، با نوعی رزین محافظ پوشانده می‌شوند یا آنها را در یک محفظه مقاوم در برابر خوردگی مانند پلی پروپیلن، PVDF (پلی وینیلیدین فلوراید)، ETFE یا فولاد ضد زنگ قرار می‌دهند.

 

1.jpg

تامین اقلام روتور داخلی و خارجی به همراه مگنت های با قبلیت اطمینان بالا و عملکرد صحیح، قطعه CAN با جنس Hastelloy و نیز Bearing Ring Carrier  با قطعات SiCC مونتاژی که باید عملکرد صحیح داشته و دچار دوران نیز نشوند؛ از اولویت برخوردار است.

 

· دنده های Grinded Helical Bevel Gears و Zero Backlash Helical Shaft & Gears

مهندسی معکوس و ساخت چرخدنده هایHelical Bevel  با سنگ پروفیل با کلاس تولیدی 6 و دقیق تر با عمر بالا و عملکرد با قابلیت اطمینان بالا از اولویت بالایی برخوردارد است.

همچنین مهندسی معکوس و ساخت چرخدنده های Helical با سنگ پروفیل با کلاس تولیدی 6 و دقیق تر به صورت Zero Backlash
 

 

2.jpg

 

 


· بیرینگ های روانکاری

ساخت انواع بیرینگ های روانکاری بصورت شیار های مارپیچ داخلی با Graphite Insert و نیز بیرینگ های چند لایه با مس و POM (DX)

 

 

3.jpg

 

· ساخت مش و ورق پانچ با منافذ ریز

ساخت اقلام مش استیل با ضخامت های مختلف با منافذ ریز و با تراکم بالا Micro Holes بدون دفرمگی ورق

 

4.jpg

 


v ساخت وسل De-Coke Drum واحد الفین

موارد مهم، مشخصات و توضیحات مربوط به وسل De-Coke Drum پتروشیمی تبریز

1) VESSEL TAG. No 01-V-106

شرح مساله

جداکننده های سیکلون یا به طور ساده سیکلون ها دستگاه های جداسازی (اسکرابرهای خشک) هستند که از اصل اینرسی برای حذف ذرات معلق از گازهای دودکش استفاده می کنند. جداکننده‌های سیکلون یکی از بسیاری از دستگاه‌های کنترل آلودگی هوا هستند که به عنوان پیش پاک‌کننده‌ها شناخته می‌شوند زیرا عموماً جرم­های بزرگ‌تری از ذرات معلق را حذف می‌کنند. این امر مانع از آن می‌شود که روش‌های فیلتراسیون ریزتر بعداً با ذرات بزرگ و ساینده‌تر مقابله کنند. علاوه بر این، چندین جداکننده سیکلون می توانند به صورت موازی کار کنند و این سیستم­ها به عنوان چند سیکلون شناخته می شود.

توجه به این نکته ضروری است که سیکلون ها می توانند به شدت از نظر اندازه متفاوت باشند. اندازه سیکلون تا حد زیادی به مقدار گاز دودکش که باید فیلتر شود بستگی دارد، بنابراین عملیات های بزرگتر به گردابه های بزرگتر نیاز دارند. به عنوان مثال، چندین مدل مختلف از یک نوع سیکلون می‌تواند وجود داشته باشد، و اندازه‌های آن می‌تواند از ارتفاع نسبتاً کوچک 1.2-1.5 متر (حدود 45 فوت) تا حدود 9 متر (30 فوت) - که تقریباً به اندازه یک ساختمان است، متغیر باشد.

 

 

5.jpg

 

 

 

 

تصاویر از وضعیت کنونی pressure vessel de-coke drum برند TPL ایتالیا -باز طراحی داخلی

6.jpg

 

 

 

7.jpg

 

 

· نقشه فنی دوبعدی وسل تهیه شده توسط مهندسی ساخت

8.jpg

· از جمله موارد مهمی که سازنده مربوطه بایستی به این پارامترها توجه و دقت کافی را داشته باشد:

تهیه متریال و پوشش مناسب درمقابل خوردگی

جوشکاری مناسب طبق استاندارد  ASME Section IX و اتصالات، فیتینگ­ها و فلنج ها

انجام عملیات رادیوگرافی/ مایعات نافذ برای وسل و حصول اطمینان از عدم وجود ترک و یکپارچگی بدنه و قسمت کلگی

 


کارت الکترونیکی تجهیزات DCP Saft-nife

کارت کنترلی  و منبع تغذیه DCP کشور سوئد

تامین 0برق DC مجتمع

پروتکل RS232

برنامه نویسی میکروکنترلر برد اصلی

تدوین دفترچه فنی و دانش فنی

تدوین مستندات فنی طراحی شماتیک و PCB

9.jpg

10.jpg


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0